blog2

چه کسی گیمر است

By مهر 19, 1399 آبان 3ام, 1399 No Comments
گیمرها

گیمرها در دنیای گیمینگ چه میکنند؟

گیمرها، افرادی هستند که بازی های ویدیویی را به صورت حرفه ای دنبال میکنند و زمان زیادی را برای بازی میگذارند. گیمرشدن به کسب تجربه ی کافی در چندین سبک از بازی های مختلف نیاز دارد.

بازی ها در ابتدا برای سرگرمی ساخته می شدند،  اما با گذشت زمان و پیشرفت قابل توجه بازی ها و همچنین مجهزشدن آنها به امکاناتی  مثل ایجاد

 

توانایی تشخیص صدا و تشخیص چهره و بازی های واقعیت مجازی، هر روزه افراد بیشتری به این صنعت جذاب گرایش پیدا می کنند.

به طوری که طبق آماری در ایالات متحده، 64 درصد جمعیت بالای ۱۳ سال تجربه ی بازی های ویدیویی را دارند و همچنین ۱۵ درصد ویدیوهای یوتیوب، در ارتباط با بازی هاست.

مجموعِ این آمارها، سبب جلب نظر سرمایه گذاران شده و این حوزه را به یک صنعت پولساز و پرطرفدار تبدیل کرده است.

در حال حاضر صنعت گیمینگ، یکی از سود آور ترین بخش های اقتصاد ایالات متحده است که با وجود رکود در اقتصاد، از درامد ۷۲ میلیارد در سال گذشته به ۹۰ میلیارد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

گیمر ها

درآمد گیمرها:

بر خلاف تصور عموم مردم، گیم نه تنها اتلاف وقت نیست بلکه میتواند درامد زیادی را برای یک گیمر به همراه داشته باشد.

به طورمثال، یک تورنمنت FIFA18 در پاریس برگزار شد که در آن گروه هایی از سراسر دنیا حضور داشتند. ؛ در این تورنمنت، لباس ها، دسته های بازی و صندلی های تمام گروه ها توسط اسپانسرهایشان تهیه شده بود.

استریم کردن، یکی از راه های کسب درآمد از گیم است. استریم نوعی تکنولوژی برای انتقال محتوا به کامپیوتر و گوشی های هوشمند توسط اینترنت است.

از جمله سایت های معروف برای استریم کردن، میتوان به Twitch ، Afreeca.tv ، Smashcast.tv ، Facebook gaming ، Youtube gaming اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت کسب درامد مقاله آشنایی با مسابقات میلیونرشو را مطالعه کنید

Twitch

توییچ در سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد و در ابتدا تنها بازی های رایانه ای را استریم میکرد، اما بعد ها کم کم در زمینه های دیگر نیز شروع به فعالیت کرد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۸، توییچ ۸۱۳ میلیون ساعت استریم داشت. همچنین ماهانه بیش از ۲ میلیون نفر از طریق توییچ، استریم میکنند و ۱۷۰۰۰ نفر از آنها از طریق برنامه همکاری توییچ درآمد دارند.

جالب است بدانید Game done quick، توانسته با برگزاری ۱۶ ماراتون از طریق توییچ،۱۰ میلیون دلار جذب کند.

توییچ، یکی از موفق ترین سایت ها در زمینه ی استریم است.

Youtube gaming

در سال ۲۰۱۵ یوتیوب که در خرید توییچ ناکام مانده بود، یوتیوب گیمینگ را برای رقابت با توییچ طراحی کرد، ولی با شکست روبرو شد.

یوتیوب گیمینگ برای حل این مشکل، تغییر آدرس داد و زیر مجموعه ی یوتیوب قرار گرفت. نوع کسب درامد از یوتیوب گیمینگ نیز مانند خود یوتیوب است.

بعضی ازگیمرها، یک اکانت در توییچ برای بازی و یک اکانت در یوتیوب برای تحلیل بازی ها دارند و در هر اکانت، یک لینک برای تبلیغ دیگری میگذارند و به صورت حرفه ای کسب درامد میکنند .

گیمر هاگیمینگ در شرق آسیا:

در کشور هایی ماننده کره جنوبی و چین ، گیمرها جایگاه بالایی دارند. کره ای ها گیمر بودن را یک شغل موفق میدانند؛ مثلا لیم یوهوان یک گیمر کره ای است که با یک هنرپیشه ازدواج کرده و مرتب به برنامه های تلویزیونی دعوت میشود. جوانان کره ای گیمر ها را الگوی خود میدانند و در گیم سنترهای شهر، راه  ِستاره های ورزشهای الکترونیک را دنبال میکنند.

گیمینگ در ایالات متحده:

اتحادیه ی ناشرانِ ایالات متحده، بازی های ویدیویی کمپینی راه اندازی کرده اند که به فواید بازی های رایانه ای میپردازد.

این کمپین برای مقابله با افرادی که بازی ها را مضر میدانند تشکیل شده است و ادعا می کند که، ۶۰ درصد آمریکایی ها باور دارند بازی های رایانه ای شادی آورند و برای مقابله با استرس مفید هستند.

گیمینگ در ایران

در حالی که شرایط گیمر ها در دیگر نقاط دنیا هر روز بهتر میشود، در ایران هنوز گیمینگ یک صنعت نیست. طبق آمارهای مرکز ملی رایانه ای بیش از بیست میلیون گیمر در ایران وجود دارد.؛ اما  نه تنها این رقم قابل توجه جدی گرفته نمی شود، بلکه در ایران،  گیمر بودن شغل به حساب نمی آید و خبری  هم از درآمد های میلیون دلاری نیست.

آینده ی گیم در ایران روشن است و بازی های موفقی به تازگی وارد بازار شده اند. بازی هایی مثل دریفت که موفق ترین بازی ماشینی در ایران است و مسابقات آن به صورت آنلاین برگزار میشود .

از دیگر بازی های آنلاین و رقابتی در ایران، میتوان به کوییزشن اشاره کرد. بازی کوییزشن به کمک تیمی کاملا حرفه ای  و متخصص، سوالاتی را در زمینه های مختلف طراحی کرده است و کاربران میتوانند با پاسخ به این سوالات طعم رقابت و هیجان را بچشند و اطلاعات عمومی خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. جایزه های چشم گیر و قابل قبولی که برای مسابقات کوییزشن در نظر گرفته شده ، تلاشی بوده تا این بازی علاوه بر سرگرمی و تفریح، راهی برای کسب درامد  نیز باشد.

مشهورترین گیمرهای جهان:

Ninja:

تایلربلوینزکه اولین حرفه ای درمسابقات بازی های آنلاینE-sport  است، رکورد بیشترین بازدید آنلاین در زمان بازی فورتنایت با Derek (چیزی حدود ۶۳۵ هزار نفر) را دارد. درامد تایلر از استریم، ماهانه حدود ۲۵۰ هزار دلار است    .

Dr.Disrespect

هرشل بیم ای وی ، در سال ۲۰۱۷ بهترین استریمر شد. دکتر دیس رسپکت با چاشنی طنز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و بیش از ۷۰ میلیون بازدید کننده دارد. شرکت هایی مثل Asus و Razer اسپانسر دکتر رسپکت هستند.

.pewdiepie:

فلیکس شلبرگ، یکی از ۵ یوتیوب استریمر های برتر دنیاست. فلیکس با هفت و نیم میلیون دلار درامد یکی از پردرآمدترین گیمرهاست.

 

مشهورترین گیمرهای ایران:

 :Aria Keoxer

آریا ، یک گیمر ایرانی است که در یوتیوب و توییچ فعالیت دارد. او علاوه بر استریم کردن بازی های خود، کلیپ های طنز نیز به اشتراک میگذارد.

امیر فانتوم:

امیر، یکی از پر طرفدار ترین کانال ها را در یوتیوب دارد. او در کانال توییت خود پچ های dota2 را بررسی میکند‌ .

:Toxic Girl

کوثر، اولین استریمر دختر از ایران است. او با بیشتر گیمر های ایرانی همکاری داشته است. Toxic girl علاوه بر این که یکی معروف ترین یوتیوبر های ایرانی است ، در اینستاگرام نیز بازی هایش را به اشتراک میگذارد .

Bugmazel:

غزاله یکی از فعال ترین گیمر های ایرانی است که فعلا در یوتیوب فعالیتی ندارد و بازی های خود را در توییچ به اشتراک میگذارد.

سخن اخر:

با وجود تمام مشکلاتی که یک گیمردر ایران با آن مواجه است، کماکان انتظار میرود آینده ی روشنی در انتظار گیمر های ایرانی باشد؛ موج جوانان علاقه مند به گیم، میتواند این صنعت را به عرصه ی مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت تبدیل  کند.

اگر شما هم به تازگی وارد این عرصه شده اید و به آن علاقه مند هستید، نا امید نباشید، چرا که به زودی این صنعت در ایران رشد خواهد کرد و شما میتوانید جزء اولین و موفق ترین افراد در این حوزه باشید.

اشتراک گذاری
4.5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

کوئیزشن بزرگترین بازی محتوا محور کاملا ایرانی.

کوئیزشن با هدف اعتلای فرهنگ یادگیری جمعی و همچنین تشویق عموم مردم جامعه در سراسر ایران عزیز به ارتقای سطح معلومات خود خلق شده است.

در این مسیر کوشیده‌ایم با در نظر گرفتن طیف وسیعی از سلایق کاربران و ارائه دسته‌بندی‌های جذاب و متنوع و همچنین برگزاری مسابقات هیجان‌انگیز و عادلانه، بهرترین تجربه کاربری را برای آن‌ها فراهم آوریم.

مشتاقانه آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات ارزنده شما هستیم.

E-Mail: Info@Quiztion.ir

تمامی حقوق کوییزشن متعلق به شرکت رایان توسعه فن آوا می‌باشد. | © 2019 Quiztion